Uživatel nepřihlášen
Jak to vidí Pyžma
RSS kanál blogu
Píše: Pyžma - Rubrika: Blogy
Blog nevyjadřuje názor redakce Zing, více zde.
Jak to vidí Pyžma

Koupit PC, PS4 nebo Xbox One?

Pondělí 2.2.2015 19:44 - Autor: Pyžma
To se mi líbí

Koupit PC, PS4 nebo Xbox One?Jste-li hráč a máte stejné problémy při rozhodování, zda investovat své peníze do upgradu či koupě nového PC, nebo si raději pořídit herní konzoli, tak je tento článek určený přesně pro Vás.


Každý hráč se v určité době dostane do situace, kdy přemýšlí, zda stále bude hrát na PC, nebo jestli by pro něj nebylo vhodné pořídit si konzoli. Dnes se podíváme na všechny hlavní herní platformy (PC, PS4,XOne) a pokusíme se shrnout co nejvíce faktů a faktorů, které by spoustě lidí mohlo pomoci při výběru.

POŘIZOVACÍ CENA

Jako nejzásadnějším a rozhodujícím faktorem jsou bezesporu peníze. Ceny okolo PC a konzolí se dost liší, ačkoliv ceny v rámci konzolí už jsou téměř zanedbatelné. Podívejme se tedy na pořizovací ceny PC a konzolí.

PC
Cena herního PC je velice rozdílná při pohledu jednotlivců. Někomu stačí herní sestava v rámci 15 000 Kč a někdo se nespokojí ani se sestavou za 30 000 Kč. Já bych jako zlatý střed zvolil cenu herního PC mezi 20 – 25 000 Kč. Za tuto cenu se dle mého názoru dá sestavit adekvátní sestava, která bude mírně převyšovat dnešní standarty a zároveň vydrží pár let.

Playstation 4
Pořízení PS 4: 9 500 Kč – 13 000 Kč
což je o poznání mnohem nižší počáteční vklad.
Součástí balení je:

  1. Konzole Playstation 4
  2. Dualshock 4
  3. drátová mono-sluchátka (osobně si myslím, že SONY mohlo do tohoto komponentu investovat více)
  4. síťový kabel
  5. HDMI kabel
  6. USB kabel.

Xbox One
Pořízení XOne: 9 300 Kč – 16 000 Kč
což je neskutečný rozdíl, ačkoliv balení je vždy stejné.
Součástí balení je:

  1. Konzole Xbox One
  2. Bezdrátový ovladač
  3. Chat headset
  4. HDMI kabel
  5. externí zdroj + napájecí kabel

V pořizovací ceně tedy rozhodně vyhrávají konzole, chcete-li být puňtičkáří, tak konkrétně Xbox One, ale rozdíl 200 Kč už podle mě není rozhodující.

HERNÍ NÁKLADY

V tomto podtématu se budeme zabývat cenou, kterou hráč musí do své platformy investovat, aby si mohl zahrát. Cenu Internetu a spotřebu elektřiny rozhodně nebudu hodnotit, protože je to z dosti velké části individuální záležitost a neberu jí jako rozhodující, ačkoliv ve spotřebě by rozhodně vyhrály konzole.

PC

  • Cena základního AAA tituly v rámci krabicové verze v den vydání: 800 Kč – 1 200 Kč.
  • Ohromné negativum je, že se hry (digitální i krabicové verze) ve velkém množství musí navázat na účet a tím se zabrání v jejich následném prodeji. Jediná možnost prodeje je tedy i s Vaším herním účtem, na kterém můžete mít už několik her (Steam, Uplay, Origin,...).
  • Kromě peněz vložených do pořízení nového titulu Vám již nic nestojí v cestě, aby jste si mohl vychutnat veškerou zábavu.
  • Další možností (tímto nikoho nenavádím a rozhodně toto chování nepodporuji) je, že hráč za hru na PC ani nezaplatí.

Playstation 4

  • Cena základního AAA tituly v rámci krabicové verze v den vydání: 1 500 -1 650Kč
  • Zde se ale nachází velké pozitivum v možnosti následného prodeje, pokud se jedná o hru v krabicové verzi, která se nijak na uživatelský účet neváže, a tudíž lze vložené náklady do hry značně snížit.
  • Členství v programu PS+ (cena okolo 1 300 Kč na rok)

Výhody PS+:

  1. Možnost hrát multiplayer
  2. Každý měsíc nové hry ke stažení (na PS Vita, PS3, PS4), jsou zdarma ale pouze měsíc, nebo mohou být zdarma po dobu jednoho roku. V případě vypršení členství jsou Vám hry získané zdarma zablokovány dokud znova nezaplatíte členství
  3. Exkluzivní slevy
  4. Share play - možnost pozvat kamaráda zahrát si za Vás, ačkoliv sami hru nevlastní
  5. Možnost vyzkoušení si betaverzí her
  6. Cloud záloha Vašich uložených pozic z her

Xbox One

  • Cena základního AAA tituly v rámci krabicové verze v den vydání: 1 500 -1 650Kč
  • Zde se ale nachází velké pozitivum v možnosti následného prodeje, pokud se jedná o hru v krabicové verzi, která se nijak na uživatelský účet neváže, a tudíž lze vložené náklady do hry značně snížit.
  • Členství v programu Xbox Live Gold (cena od 900 - 1 500 Kč na rok)

Výhody Xbox Live Gold:

  1. Možnost hrát multiplayer
  2. Každý měsíc nové hry ke stažení (Xbox 360, XOne) a po jejich stažení Vám nadobro zůstanou ve Vaší herní knihovně
  3. Exkluzivní slevy
  4. Cloudová záloha Vašich uložených pozic z her
  5. Smart Match - lepší vyhledávání spoluhráčů do multiplayeru

Vzhledem k cenám her rozhodně vyhrává PC, ale nemožnost následného prodeje tuto výhodu dosti diskvalifikuje. PC získává body i za bezplatný multiplayer, ačkoliv konzole mají zase výhodu, že mohou každý měsíc získat nové hry za zhruba 130 Kč za měsíc, ale hráč nikdy neví, jestli daná hra mu padne do vkusu. Xbox One navíc získává další body za trvalé připsání her do hráčovy knihovny, ale sami se podívejte do historie a uvažte, který program nabízí z historie lepší hry.

HRY

Pro mě osobně asi nejdůležitější rubrika, podle které bych osobně doporučoval vybírat si svou herní platformu, ačkoliv chápu, že hodně lidí je limitováno právě i penězi.


PC

  • Strategie (Age of Empires, Civilization,...)
  • MMORPG (World of Warcraft, Lineage,...)
  • MOBA (DOTA 2, League of Legends,...)
  • Možnost komunitní lokalizace
  • Lepší možnost modifikací
  • Zvyšující se HW nároky s postupem času

Playstation 4

Exkluzivní tituly (Uncharted, Grand Turismo,...)
Optimalizace

Xbox One
Exkluzivní tituly (Sunset overdrive, Forza Horizon,...)
Optimalizace

Osobně si myslím, že nejlepší platformou pro hraní je PC vzhledem k tomu, že se na něm dá hrát úplně všechno, ale kvůli vysoké míře pirátství a následné neoblibě herních vývojářů je jasné, že svými zejména exkluzivními tituly PC platformě podkopávají nohy, ale kdo by se jim divil, když na dané platformě hráči za hru ani kolikrát nechtějí zaplatit. Další věc co také PC podkopává nohy je (promiňte mi ten výraz) lenost vývojářů v odvětví optimalizace.
V této kategorii si vítěze určete sami.

OVLÁDÁNÍ

Ovládání je velice inviduální záležitost a tudíž by si spíše měl každý nejlépe v nějakem obchodě vyzkoušet, co mu vlastně sedí, a tak berte toto hodnocení s rezervou, spíše se pokusím opět jen shrnout co jaký ovládací prvek nabízí.


PC

Standartním ovládáním na PC platformě je klávesnice a myš.
Myš přináší ohromnou přesnost a možnost rychlé reakce zejména co se týče FPS her ale i obecně. Není se čemu divit, že tzv. progaming se odehrává právě na PC platformě.
Klávesnice zase přináší ohromné množství využitelných tlačítek, a tak se může uplatnit u velice obtížných her na ovládání. 
Další výhodou PC platformy je možnost pořizování si spousta ovládacího příslušenství jako je gamepad, joystick či volant s pedály a získat tak mnohem lepší zážitek ze hry.
PC je navíc otevřená platforma, takže si můžete vybírat ze stovky či tisíce možných variant klávesnicí a myší, které Vám přesně padnou do ruky. (Na druhou stranu si za to zase můžete pěkně připlatit)

Playstation 4

Dualshock 4 je nejnovější verzí původního ovladače k PS a přináší největší změnu ve své ergonomii, která by měla zamezit bolesti rukou i při dlouhém hraní.
Druhou největší inovací na dualshock 4 je dotyková plocha, která umožnuje nejrůznější uplatnění v budoucnu, ačkoliv spíše v exkluzivních titulech, protože jak by vývojaři zase řešili absenci dotykové plochy u Xbox ovladače?
Nesmíme ani opomenout R2 a L2 tlačítka, které nyní konečně fungují jako tzv. triggery neboli spoušť a dodává nyní mnohem lepší pocit při střílení.
Také nesmíme opomenout malý repráček mezi joysticky, který se snaží v určitých sekvencích navodit lepší atmosféru a vtáhnout hráče více do hry.
Největším nesmyslem u dualshocku 4 je rozhodně zadní světélko, které je spíše zbytečné a otravné.(Hráči si stěžují na odraz světla v TV či snižováním výdrže baterie)
Ohromné negativum DS4 také získává za způsob nabíjení. Pokud jej totiž vybijete musíte jej napájet z doku či přes kabel, což je veliké omezení pro hraní. (Na druhou stranu zde skvěle funguje zadní světlo pro indikaci stavu baterie při nabíjení)
Lze dokoupit volant s pedály.
Možnost dokoupit PS Eye kameru.
Cena nového ovladače: 1 200 - 2 100 Kč

Xbox One

Xbox controller je ve světe už dlouhá léta považován za absolutní špičku a není tedy divu, že i v provedení pro Xbox One se takřka nezměnil.
Rozložení joysticků je naprosto optimální pro spoustu lidí, protože je přirozené mít palec blíže k prstům.
Z vlastních zkušeností ale musím přiznat, že plasty mi připadají poněkuď levnější a i lehčí provedení mi ne zcela vyhovovalo oproti původnímu ovladači k Xbox 360.
Ohromné pozitivum získává ovladač i pro zachování původního způsobu napájení tudíž přes kabel či klasické tužkové baterie.
Lze dokoupit volant s pedály.
Možnost dokoupit Kinect.
Cena nového ovladače: 1 100 - 2 200 Kč

BONUSOVÉ FUNKCE

Zde se zkusíme podívat na zajímavé speciální funkce, které jednotlivé platformy nabízí a najdete zde i odkazy na veškeré podporované aplikace jednotlivých konzolí.

PC
Počítač lze upravit pomocí SW takřka na všechny potřebné služby, tudíž nemá cenu zde vypisovat nejrůznejší SW.

Playstation 4
Umožnuje nabíjet Dualshock 4 ve standby režimu
Přihlášení pomocí obličeje pokud vlastníte PS Eye
Zvukové příkazy
Možnost dávat konzoli příkazy přes Internet (skrze mobilní aplikaci přikázat například stáhnout hru) 
Podporuje streamované hraní z PS 4 na PS Vita
Možnost nastavení automatického přepnutí do standy režimu konzole či vypnutí DS 4 po určité době neaktivity
Music Ulimited - možnost poslouchat hru na pozadí ať na konzoli děláte cokoliv
Seznam všech aplikací

Xbox One
Zvukové příkazy
Lepší pohybový senzor - Kinect v2
Přihlášení pomocí obličeje pokud vlastníte Kinect
Snap - možnost do pravého kraje monitoru připnout jakoukoliv aplikaci (hudba, film, browser,...)
Skype - možnost využití s Kinectem
Přehrává TV (Například Netflix - u nás není podporováno v součastnosti)
Interaktivní TV (Možnost zobrazení například informace o hráčích v zápase - u nás není podporováno v součastnosti)
Seznam všech aplikací


HARDWARE

Nakonec si pojďme shrnout všechno hmatatelné okolo těchto platforem. Podíváme se na design, výhody, velikost a případné bonusy.

PC
Hodnotit HW počítače je velice složité, vzhledem k tomu, že jsem zde na začátku udal pouze badget, ale zkusme si to shrnout alespoň obecně.
PC je otevřená platforma, jak už jsme si hodněkrát řekli, takže je velice modifikovatelná. Sám uživatel si do velké míry ovlivní jak samotný stroj bude vypadat, jakými komponenty jej vybaví a v případě nedostatku či poruchy jej může velice snadno vrátit zpět do života.
Podle Vašich dovedností a trpělivosti jej můžete odladit do posledních detailů co se týče výkonu (taktování), odhlučnění (odladění ventilátorů a izolování skříně do určité míry), teploty (dle výběru chlazení) a dalších drobností.

Playstation 4
PS 4 poskytuje asi nejlepší výkon v nejmenším provedení (rozměry: 27,5 cm x 5,3 cm x 30,5 cm).
Vzhledem k menšímu provedení je zde oprávněný strach z horšího chladícího systému, a tak tedy menší životnosti.
PS 4 má navíc v již tak malém provedení zabudovaný zdroj v sobě, což může být pro někoho výhoda, ale opět to přináší větší teplo přímo do konzole.
Obsahuje 500GB disk s volně dostupnými zhruba 400GB
Dísk lze vyměnit za jiný interní
Nelze připojit externí uložiště
Blu-ray a DVD mechanika
2x USB 3.0
BlueTooth
8GB DDR5

Xbox One
Xbox je poměrně obyčejný kvádr, který ale svou velikosti přispívá k lepšímu chladícímu systému a tudíž i delší životnosti.
Obsahuje vlastní externí zdroj, čímž opět snižuje teplotu v samotné konzoli, ale připravte si místo za televizí, jelikož zdroj je dost veliký.
Obsahuje 500GB disk s volně dostupnými zhruba 350GB 
Interní disk nelze vyměnit
Lze připojit externí uložiště
Blu-ray a DVD mechanika
3x USB 3.0
8GB DDR3

Je jasné, že jsem zde nemohl zmínit naprosto veškeré detaily, protože to bych si pomalu mohl vytvořit menší prospekt, ale věřím, že jsem zde zmíňil spoustu zajímavých informací, které by Vám mohli být stejně prospěšné jako mně.

Tisk
Hodnocení:
( Zbývá 8 hlasů pro zveřejnění hodnocení ) Ohodnoťte článek kliknutím na hvězdičku.
 

Napsat nový komentář

Komentář k blogovému článku Koupit PC, PS4 nebo Xbox One?
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
jenda-rex   1x   Kolousek001- To ze moje hlavni platforma je PS a mam ji v profilu kuli tomu ze jsem z PS uz od 96 nic nemeni na tom ze steam funguje velice podobne jako PSN nebo Xbla. A vis jak to vim? Ale pozor at nespadnes ze zidle. Ja mam PC a dokonce jsem upgradoval na vyssi level grafiky :-D kuli Spintires. Ale nic extra jen AMD radeon HD 6670 gddr5 ve spojeni s Pentium 4 3, 2Gh. Ale moje obavi z nehratelnosti jsou pryc. K memu udivu hra jede bez skubani a na max u neceho na streni a bomba. PC ani nefuni je tiche jako PS... Ja sem spokojen. Jen pro info ze tvoje narazka na muj profil je uplne zcestna... ;-) :-Djenda-rexjenda-rex8765    8.2.2015 12:19 jenda-rex

Kolousek001- To ze moje hlavni platforma je PS a mam ji v profilu kuli tomu ze jsem z PS uz od 96 nic nemeni na tom ze steam funguje velice podobne jako PSN nebo Xbla. A vis jak to vim? Ale pozor at nespadnes ze zidle. Ja mam PC a dokonce jsem upgradoval na vyssi level grafiky :-D kuli Spintires. Ale nic extra jen AMD radeon HD 6670 gddr5 ve spojeni s Pentium 4 3, 2Gh. Ale moje obavi z nehratelnosti jsou pryc. K memu udivu hra jede bez skubani a na max u neceho na streni a bomba. PC ani nefuni je tiche jako PS... Ja sem spokojen. Jen pro info ze tvoje narazka na muj profil je uplne zcestna... ;-) :-D

Karel.Play3   3x   Mr. Lolendo...
Zajímavý komentáre a trefa do cernýho. Za pribývající hráce budme rádi, je videt, že hry už nejsou zábavou "podivínu". Ale vetší množství hrácu prináší i víc hloupých konfliktu, kterých jsme den co den svedky...

M4S4CR...
Kolega Pyžma evidentne jen špatne formuloval svojí vetu a nemyslel tím, že nic menšího a výkonnejšího než PLAYSTATION 4 není. Melo tam zrejme stát "PS4 poskytuje asi nejlepší výkon, v nejmenším provedení a za nejnižší cenu" a to by byla veta, s kterou by se nedalo nesouhlasit. Tebou navržený Mini PC ZOTAC 760 je samozrejme o neco menší, se sympatickým výkonem a bylo by to PC, který bych se nestydel vystavit v obýváku vedle TV nebo projektoru, ale...ale všiml sis cenovky?

Verím tomu, že do tohohle netradicne vypadajícího PC (velmi dobre vypadajícího) nekdo investuje [ odkaz ] ale pro spoustu lidí bude smysluplnejší tech 19 tisíc vložit do porízení moderní, solidne výkonný domácí konzole [ odkaz ] a do pohodovýho, skladnýho, prenosnýho PC [ odkaz ] který využijí na všechny domácí práce a užijí si zábavu i mimo domov...

Ale každý máme svoje priority a je dobre, že stále máme možnost výberu :)
Karel.Play3karelplay329685
    7.2.2015 22:28
Karel.Play3

Mr. Lolendo...
Zajímavý komentáre a trefa do cernýho. Za pribývající hráce budme rádi, je videt, že hry už nejsou zábavou "podivínu". Ale vetší množství hrácu prináší i víc hloupých konfliktu, kterých jsme den co den svedky...

M4S4CR...
Kolega Pyžma evidentne jen špatne formuloval svojí vetu a nemyslel tím, že nic menšího a výkonnejšího než PLAYSTATION 4 není. Melo tam zrejme stát "PS4 poskytuje asi nejlepší výkon, v nejmenším provedení a za nejnižší cenu" a to by byla veta, s kterou by se nedalo nesouhlasit. Tebou navržený Mini PC ZOTAC 760 je samozrejme o neco menší, se sympatickým výkonem a bylo by to PC, který bych se nestydel vystavit v obýváku vedle TV nebo projektoru, ale...ale všiml sis cenovky?

Verím tomu, že do tohohle netradicne vypadajícího PC (velmi dobre vypadajícího) nekdo investuje [ odkaz ] ale pro spoustu lidí bude smysluplnejší tech 19 tisíc vložit do porízení moderní, solidne výkonný domácí konzole [ odkaz ] a do pohodovýho, skladnýho, prenosnýho PC [ odkaz ] který využijí na všechny domácí práce a užijí si zábavu i mimo domov...

Ale každý máme svoje priority a je dobre, že stále máme možnost výberu :)Komentář byl autorem naposledy upraven 7.2.2015 22:51

Původní verze před úpravami:Mr. Lolendo...
Zajímavý komentáre a trefa do cernýho. Za pribývající hráce budme rádi, je videt, že hry už nejsou zábavou "podivínu" :)

M4S4CR...
Kolega Pyžma evidentne jen špatne formuloval svojí vetu a nemyslel tím, že nic menšího a výkonnejšího než PLAYSTATION 4 není. Melo tam zrejme stát "PS4 poskytuje asi nejlepší výkon, v nejmenším provedení a za nejnižší cenu" a to by byla veta, s kterou by se nedalo nesouhlasit. Tebou navržený Mini PC ZOTAC 760 je samozrejme o neco menší, se sympatickým výkonem a bylo by to PC, který bych se nestydel vystavit v obýváku vedle TV nebo projektoru, ale...ale všiml sis cenovky?

Verím tomu, že do tohohle netradicne vypadajícího PC (velmi dobre vypadajícího) nekdo investuje [ odkaz ] ale pro spoustu lidí bude smysluplnejší tech 19 tisíc vložit do porízení moderní, solidne výkonný domácí konzole [ odkaz ] a do pohodovýho, skladnýho, prenosnýho PC [ odkaz ] který využije na všechny domácí práce a užije si zábavu i mimo domov...

Ale každý máme svoje priority a je dobre, že stále máme možnost výberu :)

Mr.Lolendo   1x   Podle mě taky vám všem uchází jedna důležitá věc. Hráčů pořád přibývá. Jsou nové a nové platformy. Hlavně dostupnější uživatelsky. dostupnost a jednoduchost je tou hlavní příčinou expanze. Rozdělím to na skupiny.

1) Ousider, hipster, cave-man, ...prostě dnes už prehistorický gamer. To jsou lidi co hrály na Amiga, Commodore 64, prvních PC, staré Nintendo konzole, Tetris, různé jednoúčelové handheldy. Těchto hráčů bylo zatraceně málo. Takový lidé byli hračičky. Chytří a vynalézaví. Hraní byla zábava a výsada. Zde ještě nešlo o soutěžení či peníze. Šlo o výzvu. Zde byli první textové a 2D hry.

2) Old-school hráč aneb "vtipně" dnes pojmenován PC Master Race (ačkoliv význam přirovnání mi uchází)
Sem taky patřím. Co se stalo? PC dostaly grafické ovládání takže žádné vypisování jak do příkazového řádku což mělo za následek velkou expanzi. Vedle Nintenda se objevily konzole PS a Xbox které byli ještě blíže k jednoduchosti. Ceny šly dolů. Dostupnost na trhu se zlepšila. Pád komunizmu na tom měl velký vliv. Rozdíl mezi PC a konzolami byl jen ve způsobu ovládání. Nikoliv v komplexnosti a možnosti her. Konzole byli mnohdy výkonnější než PC. Pamatuji si jak jsem hrál na PS1 Raymana, Tekkena, Corcka, ... Na PC zas Tomb Raidera, NFS, Diablo, AoE, StarCraft, A. R. S. E. N. A. L. Hry na všech platformách měli něco dosebe. Každopádně něco měli společného. Hratelnost a výzva.

3) Nadšenci/casual hráči. Jak PC se stalo více a více rozšířenější. Vznikly hry v prohlížeči. Tzv. Flash/java hry tak se hraní zase zjednodušilo. Nemuselo se nic nastavovat, instalovat a vlastně i nic mít. Stačilo jen PC s internetem nebo disketovkou. V této době se taky rozmohli hry na telefonech (java) . Stack attack - Siemens, Nokia 3310 - space impact

4) Následně Nadšenci/casual hráči si koupily PS3/Xbox360 či PSP apod. Vyšel DX10. Microsoft přestal optimalizovat API. U DX9 vždy vycházely aktualizace. Bylo to každý měsíc, potom každého čtvrt roku. Poslední aktualizace DX9c je z roku 2010 z června. Na DX10 a DX11 nejsou žádné aktualizace. Důvod je prosty Xbox360 jede na DX9c a dále už nebylo potřeba nic aktualizovat. DX10/11 už konzole nezvládne. Což zapříčinilo zamrznutí vývoje a stagnaci PC platformy. Hry se museli přizpůsobit nové početné skupině hráčů která se teprve učila s gamepadem. Alan Wake je klíčovou hrou. je příkladem zjednodušení a laxnosti Microsoftu k PC platformě. Je jakýsi milník který zasadil směr všech budoucích her.

5) Pro současnou a dnes nejpočetnější skupinu nemám pojmenování. Jsou to prakticky potencionálně všichni co mají Smart-Phone/tablet. Tihle lidé taky ani tady na zingu nenajdete. Co by tu taky dělaly. Jasně trolovali. Trh s hrami na Android a iOS co se týče kvantity přerostl všechny platformy. Drtí bezkonkurenčními výhodami jako mobilita, totální dostupnost, uživatelská přívětivost, volnost, cena, ...

S tím jak jde výkon mobilních zařízení nahoru tak nevidím důvod do budoucna mít nějaké PC nebo konzoly. A nevidí to ani firmy. Nedí důvod dodržovat proprietárních platformy. Všem (většině) totiž stejně stačí grafika třeba hry Batman Arkham City. Hratelnost většina ocení jednoduší. Tegra K1 teoreticky by hru rozjela jak nic.

Co tím chci říct? ! Že se limčujeme mezi sebou když už dávno jsme menšinou která už není pro firmy tak atraktivní. Můžeme být rádi za otevřené platformy Android, API opengl/al/cl/gles a hlavně za indie scénu. Dostupnější financování her díky např. vyšel Wasteland 2 který mi osobně nic neříká ale někomu jinému ano.
Pay to win ehm Free to play model je čepičkou do hrobu a posledním výkřikem "velkých" platforem.
Dualboot tablety (Android/Windows) jsou největší hrozbou. A mít takový tablet výkonou grafiku jako má teď Tegra X1 tak nemám potřebu mít PC. Streaming gaming služby až se pořádně rozšíří tak taky pořádně rozčeří vody.

Možná tady v ČR to na to nevypadá ale naše země není svět. Na poli herního trhu jsme jak kapka v rybníku. U nás vesnice pokud znají stabilní a slušně rychlí internet a k tomu k čemu se používá (ne k ďáblovinách samozřejmě :D) tak je to sláva.

Tohle je můj pohled. Můj názor. Osobně bych byl radši kdyby se prali prachy už radši do herního průmyslu než do vyzbrojování. Rusko má nový moderní tank. Já se ptám k čemu? Proto abychom byli snad v větším bezpečí? ! :DDD Nebo spíše abychom se rychleji a efektivněji vystřelili? ! . Myslím si že další zbraně nejsou potřeba. Je potřeba cpát prachy na zvednutí životní úrovně. Do medicíny, vzdělání, kultuře, zábavě, vesmírných programů, volně dostupných ekologických energetických zdrojů, ...

Pro 18+ l
Mr.Lolendomrlolendo10723
    7.2.2015 22:13
Mr.Lolendo

Podle mě taky vám všem uchází jedna důležitá věc. Hráčů pořád přibývá. Jsou nové a nové platformy. Hlavně dostupnější uživatelsky. dostupnost a jednoduchost je tou hlavní příčinou expanze. Rozdělím to na skupiny.

1) Ousider, hipster, cave-man, ...prostě dnes už prehistorický gamer. To jsou lidi co hrály na Amiga, Commodore 64, prvních PC, staré Nintendo konzole, Tetris, různé jednoúčelové handheldy. Těchto hráčů bylo zatraceně málo. Takový lidé byli hračičky. Chytří a vynalézaví. Hraní byla zábava a výsada. Zde ještě nešlo o soutěžení či peníze. Šlo o výzvu. Zde byli první textové a 2D hry.

2) Old-school hráč aneb "vtipně" dnes pojmenován PC Master Race (ačkoliv význam přirovnání mi uchází)
Sem taky patřím. Co se stalo? PC dostaly grafické ovládání takže žádné vypisování jak do příkazového řádku což mělo za následek velkou expanzi. Vedle Nintenda se objevily konzole PS a Xbox které byli ještě blíže k jednoduchosti. Ceny šly dolů. Dostupnost na trhu se zlepšila. Pád komunizmu na tom měl velký vliv. Rozdíl mezi PC a konzolami byl jen ve způsobu ovládání. Nikoliv v komplexnosti a možnosti her. Konzole byli mnohdy výkonnější než PC. Pamatuji si jak jsem hrál na PS1 Raymana, Tekkena, Corcka, ... Na PC zas Tomb Raidera, NFS, Diablo, AoE, StarCraft, A. R. S. E. N. A. L. Hry na všech platformách měli něco dosebe. Každopádně něco měli společného. Hratelnost a výzva.

3) Nadšenci/casual hráči. Jak PC se stalo více a více rozšířenější. Vznikly hry v prohlížeči. Tzv. Flash/java hry tak se hraní zase zjednodušilo. Nemuselo se nic nastavovat, instalovat a vlastně i nic mít. Stačilo jen PC s internetem nebo disketovkou. V této době se taky rozmohli hry na telefonech (java) . Stack attack - Siemens, Nokia 3310 - space impact

4) Následně Nadšenci/casual hráči si koupily PS3/Xbox360 či PSP apod. Vyšel DX10. Microsoft přestal optimalizovat API. U DX9 vždy vycházely aktualizace. Bylo to každý měsíc, potom každého čtvrt roku. Poslední aktualizace DX9c je z roku 2010 z června. Na DX10 a DX11 nejsou žádné aktualizace. Důvod je prosty Xbox360 jede na DX9c a dále už nebylo potřeba nic aktualizovat. DX10/11 už konzole nezvládne. Což zapříčinilo zamrznutí vývoje a stagnaci PC platformy. Hry se museli přizpůsobit nové početné skupině hráčů která se teprve učila s gamepadem. Alan Wake je klíčovou hrou. je příkladem zjednodušení a laxnosti Microsoftu k PC platformě. Je jakýsi milník který zasadil směr všech budoucích her.

5) Pro současnou a dnes nejpočetnější skupinu nemám pojmenování. Jsou to prakticky potencionálně všichni co mají Smart-Phone/tablet. Tihle lidé taky ani tady na zingu nenajdete. Co by tu taky dělaly. Jasně trolovali. Trh s hrami na Android a iOS co se týče kvantity přerostl všechny platformy. Drtí bezkonkurenčními výhodami jako mobilita, totální dostupnost, uživatelská přívětivost, volnost, cena, ...

S tím jak jde výkon mobilních zařízení nahoru tak nevidím důvod do budoucna mít nějaké PC nebo konzoly. A nevidí to ani firmy. Nedí důvod dodržovat proprietárních platformy. Všem (většině) totiž stejně stačí grafika třeba hry Batman Arkham City. Hratelnost většina ocení jednoduší. Tegra K1 teoreticky by hru rozjela jak nic.

Co tím chci říct? ! Že se limčujeme mezi sebou když už dávno jsme menšinou která už není pro firmy tak atraktivní. Můžeme být rádi za otevřené platformy Android, API opengl/al/cl/gles a hlavně za indie scénu. Dostupnější financování her díky např. vyšel Wasteland 2 který mi osobně nic neříká ale někomu jinému ano.
Pay to win ehm Free to play model je čepičkou do hrobu a posledním výkřikem "velkých" platforem.
Dualboot tablety (Android/Windows) jsou největší hrozbou. A mít takový tablet výkonou grafiku jako má teď Tegra X1 tak nemám potřebu mít PC. Streaming gaming služby až se pořádně rozšíří tak taky pořádně rozčeří vody.

Možná tady v ČR to na to nevypadá ale naše země není svět. Na poli herního trhu jsme jak kapka v rybníku. U nás vesnice pokud znají stabilní a slušně rychlí internet a k tomu k čemu se používá (ne k ďáblovinách samozřejmě :D) tak je to sláva.

Tohle je můj pohled. Můj názor. Osobně bych byl radši kdyby se prali prachy už radši do herního průmyslu než do vyzbrojování. Rusko má nový moderní tank. Já se ptám k čemu? Proto abychom byli snad v větším bezpečí? ! :DDD Nebo spíše abychom se rychleji a efektivněji vystřelili? ! . Myslím si že další zbraně nejsou potřeba. Je potřeba cpát prachy na zvednutí životní úrovně. Do medicíny, vzdělání, kultuře, zábavě, vesmírných programů, volně dostupných ekologických energetických zdrojů, ...

Pro 18+ l

Karel.Play3   3x   Pyžma...

Zdravím Te. Zajímavý pohled na tohle "ožehavý téma", který dlouhý roky herní weby zaplavuje jako mor a zrejme ješte roky zaplavovat bude. Máš samozrejme obdiv za to, že svuj názor na vec dovedeš promenit ve vetší a ctenársky zajímavý clánek. V clánku je sice nekolik nepresností, nejasností a neštastne formulovaných vet, u kterých muže nekterým kolegum (ze všech 3 znepráteleným táboru) prasknout cévka, ale to urcite ješte vypiluješ :)

Jednou z vecí, která mi vykouzlila lehký úsmev na rtech je veta, "Ohromné negativum u PLAYSTATION 4 je nabíjení ovladace pres dok nebo pres dobíjecí kabel" a "Ohromné pozitivum u XBOX ONE je napájení ovladace pres tužkové baterie nebo kabel". Je trošku zvláštní, že napájení/nabíjení PS4 ovladace pres kabel je negativum a napájení/nabíjení XBO ovladace pres kabel je pozitivum...no, treba jsem si to jen špatne vyložil :)

Ale jdeme dál. Jde-li o muj osobní postoj, tak já mám jasno - moderní konzole na zábavu a PC na práci - takhle to praktikuju minimálne 10 let a jsem spokojený. Jinak jsem zastánce toho, aby si každý pro svojí "virtuální zábavu" v klidu vybral platformu, která jemu vyhovuje, užíval si jí naplno a ostatních platforem, který ho opravdu nezajímají, si jednoduše nevšímal. Na první pohled to není nic težkýho k pochopení, ale jak na internetu dnes a denne vidíme, tak ne všichni tuhle naprosto jednoduchou rovnici chápou...

Zarytí PC uživatelé vecne nasr*ní v konzolových tématech, zarytí PS uživatelé vecne nasr*ní v XBOX tématech a zarytí XB uživatelé vecne nasr*ní v PLAYSTATION tématech a všichni se predhánejí v tom, kdo vymyslí stupidnejší protikonkurencní ptákovinu...

Proste jako u blbecku na dvorecku :)
Karel.Play3karelplay329685
    7.2.2015 21:53
Karel.Play3

Pyžma...

Zdravím Te. Zajímavý pohled na tohle "ožehavý téma", který dlouhý roky herní weby zaplavuje jako mor a zrejme ješte roky zaplavovat bude. Máš samozrejme obdiv za to, že svuj názor na vec dovedeš promenit ve vetší a ctenársky zajímavý clánek. V clánku je sice nekolik nepresností, nejasností a neštastne formulovaných vet, u kterých muže nekterým kolegum (ze všech 3 znepráteleným táboru) prasknout cévka, ale to urcite ješte vypiluješ :)

Jednou z vecí, která mi vykouzlila lehký úsmev na rtech je veta, "Ohromné negativum u PLAYSTATION 4 je nabíjení ovladace pres dok nebo pres dobíjecí kabel" a "Ohromné pozitivum u XBOX ONE je napájení ovladace pres tužkové baterie nebo kabel". Je trošku zvláštní, že napájení/nabíjení PS4 ovladace pres kabel je negativum a napájení/nabíjení XBO ovladace pres kabel je pozitivum...no, treba jsem si to jen špatne vyložil :)

Ale jdeme dál. Jde-li o muj osobní postoj, tak já mám jasno - moderní konzole na zábavu a PC na práci - takhle to praktikuju minimálne 10 let a jsem spokojený. Jinak jsem zastánce toho, aby si každý pro svojí "virtuální zábavu" v klidu vybral platformu, která jemu vyhovuje, užíval si jí naplno a ostatních platforem, který ho opravdu nezajímají, si jednoduše nevšímal. Na první pohled to není nic težkýho k pochopení, ale jak na internetu dnes a denne vidíme, tak ne všichni tuhle naprosto jednoduchou rovnici chápou...

Zarytí PC uživatelé vecne nasr*ní v konzolových tématech, zarytí PS uživatelé vecne nasr*ní v XBOX tématech a zarytí XB uživatelé vecne nasr*ní v PLAYSTATION tématech a všichni se predhánejí v tom, kdo vymyslí stupidnejší protikonkurencní ptákovinu...

Proste jako u blbecku na dvorecku :)Komentář byl autorem naposledy upraven 7.2.2015 22:49

Původní verze před úpravami:Pyžma...

Zdravím Te. Zajímavý pohled na tohle "ožehavý téma", který dlouhý roky herní weby zaplavuje jako mor a zrejme ješte roky zaplavovat bude. Máš samozrejme obdiv za to, že svuj názor na vec dovedeš promenit ve vetší a ctenársky zajímavý clánek. V clánku je sice nekolik nepresností, nejasností a neštastne formulovaných vet, u kterých muže nekterým kolegum (ze všech 3 znepráteleným táboru) prasknout cévka, ale to urcite ješte vypiluješ :)

Jednou z vecí, která mi vykouzlila lehký úsmev na rtech je veta, "Ohromné negativum u PLAYSTATION 4 je nabíjení ovladace pres dok nebo pres dobíjecí kabel" a "Ohromné pozitivum u XBOX ONE je napájení ovladace pres tužkové baterie nebo kabel". Je trošku zvláštní, že napájení/nabíjení PS4 ovladace pres kabel je negativum a napájení/nabíjení XBO ovladace pres kabel je pozitivum...no, treba jsem si to jen špatne vyložil :)

Ale jdeme dál. Jde-li o muj osobní postoj, tak já mám jasno - moderní konzole na zábavu a PC na práci - takhle to praktikuju minimálne 10 let a jsem spokojený. Jinak jsem zastánce toho, aby si každý pro svojí "virtuální zábavu" v klidu vybral platformu, která jemu vyhovuje, užíval si jí naplno a ostatních platforem, který ho opravdu nezajímají, si jednoduše nevšímal. Na první pohled to není nic težkýho k pochopení, ale jak na internetu dnes a denne vidíme, tak ne všichni tuhle naprosto jednoduchou rovnici chápou...

Zarytí PC uživatelé vecne nasr*ní v konzolových tématech, zarytí PS uživatelé vecne nasr*ní v XBOX tématech a XB uživatelé vecne nasr*ní v PLAYSTATION tématech a všichni se predhánejí v tom, kdo vymyslí stupidnejší protikonkurencní ptákovinu...

Proste jako u blbecku na dvorecku :)

Temgotin   1x   Alangor: Tak to koukám máme jiné zkušenosti. Všichni mí známí sice telku mají, ale většinou jen takový shit, že hraní her by na ní byla sebevražda :DTemgotintemgotin9437    7.2.2015 21:28 Temgotin

Alangor: Tak to koukám máme jiné zkušenosti. Všichni mí známí sice telku mají, ale většinou jen takový shit, že hraní her by na ní byla sebevražda :D

Kolousek001 (Pro hodnocení musíte být přihlášen  Napsal někdo kdo se zmohl na PS4 v profilovým obrázku ... Nevím jak je to u konzole, ale u Steamu snad můžu hrát hry i offline pochopitelně né MP hry ale tak to na konzoli taky... A zase pochybuju že by na konzoli nešla hrát SP hra offline ...Kolousek001kolousek00128103    7.2.2015 19:37 Kolousek001

Napsal někdo kdo se zmohl na PS4 v profilovým obrázku ... Nevím jak je to u konzole, ale u Steamu snad můžu hrát hry i offline pochopitelně né MP hry ale tak to na konzoli taky... A zase pochybuju že by na konzoli nešla hrát SP hra offline ...

jenda-rex   4x   Pry nevyhoda byt online na PSN nebo XBLA ale bez steamu si nazahrajes ani hovno stejne jako u konzoli. Boze to je clanek...jenda-rexjenda-rex8765    7.2.2015 19:30 jenda-rex

Pry nevyhoda byt online na PSN nebo XBLA ale bez steamu si nazahrajes ani hovno stejne jako u konzoli. Boze to je clanek...

Alangor   2x   Temgotin: mno nevim hele já znám docela dost lidí který stolní počítač doma prostě nemaj. Buď maj netbook nebo dokonce jen tablet. Kdežto zase neznám nikoho kdo by doma neměl televizi.Alangoralangor8789    7.2.2015 16:21 Alangor

Temgotin: mno nevim hele já znám docela dost lidí který stolní počítač doma prostě nemaj. Buď maj netbook nebo dokonce jen tablet. Kdežto zase neznám nikoho kdo by doma neměl televizi.

Mr.Lolendo   1x   To: Temgotin
Dneska na práci, multimédia, ... stačí miniPC do kapsy (zotac pico) nebo Win tablet s HDMI. Obojí do 6K. K tomu konzole se myslím vyplatí.
Mr.Lolendomrlolendo10723
    7.2.2015 14:50
Mr.Lolendo

To: Temgotin
Dneska na práci, multimédia, ... stačí miniPC do kapsy (zotac pico) nebo Win tablet s HDMI. Obojí do 6K. K tomu konzole se myslím vyplatí.

Temgotin    rawneox: Tak televizi má sice každý, ale stejně tak má každý i počítač, protože dneska to už bez něj prostě nejde (pokud ovšem nejsi 80tiletý důchodce :D) . Já to třeba beru tak, že za +- 10k mám normální pracovní počítač (včetně všeho příslušenství) a když si připlatím dalších 10k (což je přibližná cena konzole) , tak na něm můžu dokonce v klidu hrát nejnovější hry, tudíž mi to v porovnání s konzolemi vyjde nastejno (a pokud člověk zvolí správnou sestavu, tak se dočká ještě lepšího výsledku) .Temgotintemgotin9437    7.2.2015 13:04 Temgotin

rawneox: Tak televizi má sice každý, ale stejně tak má každý i počítač, protože dneska to už bez něj prostě nejde (pokud ovšem nejsi 80tiletý důchodce :D) . Já to třeba beru tak, že za +- 10k mám normální pracovní počítač (včetně všeho příslušenství) a když si připlatím dalších 10k (což je přibližná cena konzole) , tak na něm můžu dokonce v klidu hrát nejnovější hry, tudíž mi to v porovnání s konzolemi vyjde nastejno (a pokud člověk zvolí správnou sestavu, tak se dočká ještě lepšího výsledku) .

SamFisher    rawneox: :-DSamFishersamfisher16017    7.2.2015 10:05 SamFisher

rawneox: :-D

rawneox    SamF: :D písmena v životní velikosti :D :thumbup:rawneoxrawneox17681    6.2.2015 23:17 rawneox

SamF: :D písmena v životní velikosti :D :thumbup:

SamFisher   1x   rawneox: ale není nad to psát ve Wordu na 50" TV :-DSamFishersamfisher16017    6.2.2015 21:43 SamFisher

rawneox: ale není nad to psát ve Wordu na 50" TV :-D

rawneox    SamF: jj to je pravda :) ale, když jsem to dole četl , tak jsem si říkal že je absurdní počítat základní vybavení domácnosti do nákladů příslušenství konzole. . kdežto pc využíváš i na něco jinýho a tak mi stejně absurdní přijde i to, že bych měl pracovat na počítači, dělat grafy, psát seminárky apod. a měl to mít zapojeny na televizi :nah: takže stejně kompa píchneš na monitor a konzoli do bedny :lala:rawneoxrawneox17681    6.2.2015 20:31 rawneox

SamF: jj to je pravda :) ale, když jsem to dole četl , tak jsem si říkal že je absurdní počítat základní vybavení domácnosti do nákladů příslušenství konzole. . kdežto pc využíváš i na něco jinýho a tak mi stejně absurdní přijde i to, že bych měl pracovat na počítači, dělat grafy, psát seminárky apod. a měl to mít zapojeny na televizi :nah: takže stejně kompa píchneš na monitor a konzoli do bedny :lala:

SamFisher    rawneox: tak já to do rozpočtu nepočítám, ale narážel jsem na to, že by se monitor do rozpočtu k PC nemusel taky počítat, protože ho můžeš opět připojit k TV :-)SamFishersamfisher16017    6.2.2015 20:09 SamFisher

rawneox: tak já to do rozpočtu nepočítám, ale narážel jsem na to, že by se monitor do rozpočtu k PC nemusel taky počítat, protože ho můžeš opět připojit k TV :-)

rawneox   1x   Tak televizi má snad doma každej, to může počítat do rozpočtu ke konzoli jen nějakej magor z lesa. .rawneoxrawneox17681    6.2.2015 19:46 rawneox

Tak televizi má snad doma každej, to může počítat do rozpočtu ke konzoli jen nějakej magor z lesa. .

Lootmaster   2x   U mě vede kvalitní tývo :DLootmasterlootmaster5989    6.2.2015 19:15 Lootmaster

U mě vede kvalitní tývo :D

Mr.Lolendo   1x   to: Halalí
Komentář z PC tuningu
Mr.Lolendomrlolendo10723
    6.2.2015 18:22
Mr.Lolendo

to: Halalí
Komentář z PC tuningu

SamFisher    Kolousek001: komp můžeš mít zapojený taktéž do TV :-DSamFishersamfisher16017    6.2.2015 18:21 SamFisher

Kolousek001: komp můžeš mít zapojený taktéž do TV :-D

Halalí    Mr. Lolendo - To je jako reálný koment nějakého hráče, nebo smyšlenka?
nutelak - krysa se dá koupit i za 100 :-) a na Word to stačí na hry si s tím vystačíš taky, jestli hraješ adventury, tahovky, arkády atp. :-)
Halalíhalali26782
    6.2.2015 18:16
Halalí

Mr. Lolendo - To je jako reálný koment nějakého hráče, nebo smyšlenka?
nutelak - krysa se dá koupit i za 100 :-) a na Word to stačí na hry si s tím vystačíš taky, jestli hraješ adventury, tahovky, arkády atp. :-)

Kolousek001    Tak ale od TV se dá očekávat, že člověk jí nemá jen na hraní her na konzoli :) ... Ale na co ti bude monitor k PC bez PC?Kolousek001kolousek00128103    6.2.2015 18:15 Kolousek001

Tak ale od TV se dá očekávat, že člověk jí nemá jen na hraní her na konzoli :) ... Ale na co ti bude monitor k PC bez PC?

SamFisher   1x   Play2dEnd: v tom případě se nedá započítat ani monitor do nákladů na PC :-)SamFishersamfisher16017    6.2.2015 17:59 SamFisher

Play2dEnd: v tom případě se nedá započítat ani monitor do nákladů na PC :-)

Play2dEnd   1x   top TV, která před pár rokama stála 30, má dneska hodnotu 5... :) ok, není nová, ale dá se... just sayin´ 8-) :thumbup: :lala: ... Jinak souhlasim, nová z krámu prostě od 10ti vejš...
Obecně bych ale TV nezapočítával do nákladů na konzoli... je to asi trochu nefér, ale nezapočítával
Mr. Lolendo :D co na to říct ! ? hh
Play2dEndplay2dend15202
    6.2.2015 17:53
Play2dEnd

top TV, která před pár rokama stála 30, má dneska hodnotu 5... :) ok, není nová, ale dá se... just sayin´ 8-) :thumbup: :lala: ... Jinak souhlasim, nová z krámu prostě od 10ti vejš...
Obecně bych ale TV nezapočítával do nákladů na konzoli... je to asi trochu nefér, ale nezapočítával
Mr. Lolendo :D co na to říct ! ? hh

Mr.Lolendo   5x   Tady je další důkaz jak vypadá v ČR průměrný PC hráč

"Jj já taky, ta karta je uplný dělo, vyrovná se skoro dnešní 7750tce, Ve FC4 jsem to neměřil, ale ve FC3 to dává krásných 23fps průměrně v rozlišení 1600*900 ... bylo to luxusně plynulé, občas to padlo na 10fps tak se mi zdálo, že se to poškublo, ale jedeš dál, pohoda, skoro jak na konzoli, moc jsem si tu úžasnou hru užil, ten pokrok oproti FC3 byl obrovský"

Takže asi nemá cenu cokoliv řešit :-(
Mr.Lolendomrlolendo10723
    6.2.2015 17:41
Mr.Lolendo

Tady je další důkaz jak vypadá v ČR průměrný PC hráč

"Jj já taky, ta karta je uplný dělo, vyrovná se skoro dnešní 7750tce, Ve FC4 jsem to neměřil, ale ve FC3 to dává krásných 23fps průměrně v rozlišení 1600*900 ... bylo to luxusně plynulé, občas to padlo na 10fps tak se mi zdálo, že se to poškublo, ale jedeš dál, pohoda, skoro jak na konzoli, moc jsem si tu úžasnou hru užil, ten pokrok oproti FC3 byl obrovský"

Takže asi nemá cenu cokoliv řešit :-(

SamFisher    Kolousek001: dal jsem nízkou cenu schválně, našel by se někdo, kdo by poukazoval na to, že si za takové peníze takovou tv sehnal.... jasně, že pod 10k to není ono...SamFishersamfisher16017    6.2.2015 17:09 SamFisher

Kolousek001: dal jsem nízkou cenu schválně, našel by se někdo, kdo by poukazoval na to, že si za takové peníze takovou tv sehnal.... jasně, že pod 10k to není ono...

Kolousek001    5k za televizi s 100cm a vejš? No na tom bych teda nechtěl hrát nebo se dívat na filmy :D Pokud taková existuje. Kupoval sem TV 102 cm na BD filmy atd. . a 11 000 a to byla ještě ta levnější ....Kolousek001kolousek00128103    6.2.2015 16:52 Kolousek001

5k za televizi s 100cm a vejš? No na tom bych teda nechtěl hrát nebo se dívat na filmy :D Pokud taková existuje. Kupoval sem TV 102 cm na BD filmy atd. . a 11 000 a to byla ještě ta levnější ....

SamFisher    nutelak: ke konzoli zase potřebuješ TV a ne ledajakou, min se 100cm uhlopříčkou a to máš cenu od 5k nahoru...SamFishersamfisher16017    6.2.2015 16:47 SamFisher

nutelak: ke konzoli zase potřebuješ TV a ne ledajakou, min se 100cm uhlopříčkou a to máš cenu od 5k nahoru...

nutelak    Možná by se hodilo podotknout, že k PC potřebuješ ještě monitor, myš a klávesnici. Většina to sice má, ale kdo ne tak to dělá dalších pár tisíc. Já bych třeba s myší za 500 hrát nemohl.nutelaknutelak29896    6.2.2015 16:45 nutelak

Možná by se hodilo podotknout, že k PC potřebuješ ještě monitor, myš a klávesnici. Většina to sice má, ale kdo ne tak to dělá dalších pár tisíc. Já bych třeba s myší za 500 hrát nemohl.

rawneox   1x   Lootmaster: Reverse brainstorming - klasika. . :Drawneoxrawneox17681    6.2.2015 10:33 rawneox

Lootmaster: Reverse brainstorming - klasika. . :D

Lootmaster    rawneox: Co se tu děje ? :DLootmasterlootmaster5989    6.2.2015 07:15 Lootmaster

rawneox: Co se tu děje ? :D

O autorovi blogu

Pyžma
Pyžma
Muž, 24 let

Ahoj, říká se mi Pyžma a je mi už přes 20 let.

Herní průmysl již sleduji pár let a v minulosti jsem byl součastí i několika projektů, které dnes již bohužel neexistují. Ačkoliv již nemám tolik času jako v minulosti musím přiznat, že možnost psát články, natáčet videa či videorecenze mi docela chybí, a tak se zde na Zing.cz chci alespoň občas podělit o své názory či myšlenky nebo možná i recenze.

V dnešní době jsem zejména PC hráč, ale mám i nějaké zkušenosti s konzolí Xbox 360. Do budoucna uvažuji o koupi ''next-gen'' konzole, ale to se asi projeví, až jestli bude více času na hraní.

Rozhodně nejsem žádný profesionální hráč a asi ani hardcore hráč, ale pokud jde o progaming, zastávám názor, že se vyskytuje a bude se vyskytovat jen na PC.
Jsem tedy spíše víkendový hráč a nejvíce mě na hrách baví skvělý příběh a hratelnost. Z příběhového hlediska mě velice baví série Assassin's Creed ( nejlepší díl série Assassin's Creed II - můžeme si to někdy vysvětli proč to tak vidím) a z hlediska hratelnosti War Thunder a DOTA 2.

Doufám, že se Vám mé názory budou líbit a pokud ne, tak je to jen dobře, protože člověk se naučí nejvíce od druhých a to zejména od těch, kteří mají na věc jiný pohled.

Moje PC sestava:
Procesor: Intel Core i5 2500
Chladič procesoru: ARCTIC Freezer 13
Grafická karta: AMD Radeon R9 280
Základní deska: Asus P8P67 LE
RAM: 8GB DDR3
Disk: Seagate ST2000DM001 2000GB
Zdroj: OCZ StealthXStream 600W

Založit herní BLOG